Friday, December 17, 2021

Varför går du på college uppsats

Varför går du på college uppsats



Vi har sett tusentals elever komma in på sina bästa skolor, från statliga högskolor till Ivy League. Forska högt och lågt, sök på Googles djupaste djup eller ännu bättre: fråga någon som går på skolan och hitta en kursplan för en klass du kan gå på den skolan. Precis som i rekommendationsbrev eller följebrev för jobbansökningar är ett specifikt språk trovärdigt. Lyckligtvis kommer i slutändan all min kamp att löna sig och göra mig till något som jag verkligen önskar. När ska du ta SAT eller ACT? På College of Literature, Science and the Arts kommer jag att kunna tillämpa de färdigheter som jag lärt mig i klassen med mediestudier i och utanför klassrummet, varför går du på college uppsats.





Varför vill högskolor att du skriver en "Varför oss"-uppsats?



När jag gick på gymnasiet visste jag alltid vad som skulle hända, och det var att gå på högskola eller universitet, varför går du på college uppsats. Jag tänkte aldrig på att ta ett års uppehåll eller gå på community college, men när jag väl gick på college började jag tänka om min plan. När jag ser tillbaka var det enda alternativet jag såg college och det var det. Jag kände pressen från mina dåvarande lärare och mina föräldrar att genast gå vidare till högre utbildning. Att gå på college för många studenter är det enda alternativet eftersom du får höra av dina föräldrar att det är det enda sättet att få ett bra betalt jobb och ett framgångsrikt liv. Under hela gymnasiet blir du pressad av dina vägledare och föräldrar att gå på college eftersom det är rätt väg att ta i livet.


Kanske är det inte meningen att alla ska gå på college och de kanske har gjort det varför går du på college uppsats annorlunda kall i livet, varför går du på college uppsats. Det finns människor som aldrig har gått på college och som klarar sig mycket bättre än människor som faktiskt tagit sin magister- eller doktorsexamen. Att gå på college är uppskattat och respekterat i stort sett var som helst i världen. De borde luta sig mer mot att inte ta ledigt det året, främst på grund av alla nackdelar. Det finns också en oändlig mängd studenter där ute som önskar att de hade gått på college tidigare. Så i slutändan bör gymnasieutexaminerade inte ta ett år ledigt varför går du på college uppsats kommer in på college. Och om någon gymnasieutexaminerad visste kostnaderna för att ta ledigt ett år innan de gick till college, skulle de fortfarande ta det året...


Jag har alltid velat gå på college och ta en bra examen. Min svåraste kamp var vad jag vill göra efter gymnasiet. Vad vill jag göra resten av mitt liv? Om jag börjar spara pengar nu kommer jag att kunna gå på college, varför går du på college uppsats. När jag växte upp var jag övertygad om att det enda sättet jag skulle lyckas i livet var om jag gick på college och tog en examen. Jag insåg snart att det var sant bara på grund av det faktum att min mamma hade svårare att hitta ett jobb än en mamma som hade en examen. De ville att jag skulle vara bättre än dem, ha ett bättre jobb än dem, men mest av allt vara mer ansvarsfull än dem. Många bekanta sa till mig att jag skulle göra stort...


Jag tvingades till en community college när jag först gick ut gymnasiet eftersom mina föräldrar sa att jag inte skulle få ett jobb utan en examen och de ville inte att jag skulle kämpa som de gjorde och för närvarande göra utan utbildning. Jag tvingades till college. Det var inte förrän jag tog examen trodde jag fullt ut att college var fördelaktigt. Jag hade lärare och rådgivare har en varför går du på college uppsats av tro på mig själv under hela gymnasiet att jag personligen kände att college var något jag aldrig skulle kunna... I USA tycks det idag finnas denna förväntan att man måste gå på college, annars anses de misslyckade och ses ner på, varför går du på college uppsats. Det finns många anledningar till att jag tror att college inte är för alla. Varje person är unik, skolan kanske inte finns där, och enligt min mening, varför går du på college uppsats är inget fel med att en person går direkt ut i arbetslivet efter gymnasiet.


Förutfattade meningar om college Som senior i gymnasiet innan du går till college är det viktigt att skilja på sanningen mellan myter om collegeupplevelsen. När man blir äldre blir de allt mer exalterade över att gå vidare och gå på college. Men filmerna och berättelserna sätter det inte i det sanna perspektivet. Det är svårt att förstå på gymnasiet att praktiskt taget varje handling och beslut man gör under dessa fyra år kan antingen göra eller bryta sin anpassning till college. Hem Flashcards Skapa Flashcards Uppsatser Uppsatsämnen Skrivverktyg. Uppsatser Uppsatser FlashCards. Bläddra i uppsatser. Logga in. Flashcard Dashboard Essay Dashboard Essay Inställningar Logga ut.


Hemsida Varför jag är i College Essay. Varför jag är i College Essay Words 4 Pages Open Document. Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Visa mer. Relaterade dokument Övertygande uppsats om Community College När jag gick på gymnasiet visste jag alltid vad som skulle hända, och det var att gå på college eller ett universitet. Läs mer. Ord: - Sidor: 3. För- och nackdelar med att gå på högskoleuppsats Under hela gymnasietiden blir du pressad av dina vägledare och föräldrar att varför går du på college uppsats till college eftersom det är rätt väg att ta i livet. Ord: - Sidor: 4. Ett ledigt år innan college De borde luta sig mer mot att inte ta ledigt det året, främst på grund av alla nackdelar.


Personligt uttalande: Vad jag vill göra efter college Jag har alltid velat gå på college och få en bra examen. Ord: - Sidor: 6. Reflekterande uppsats: Varför går människor på college? Ord: - Sidor: 7. Vikten av att gå på college är inte för alla Uppsats I USA tycks det idag finnas den här förväntningen att man måste gå på college, annars anses de misslyckade och ses ner på. Ord: - Sidor: 5. College Essay: Preconcived Ideas Of College Förutfattade meningar om college Som senior i gymnasiet innan du går till college är det viktigt att skilja på sanningen mellan myter om college-upplevelsen.


Ord: - Sidor: 8. Relaterade ämnen. Gymnasiet Tanke Sinne Kultur Reason. Redo att komma igång? Skapa Flashcards. Upptäck Skapa Flashcards mobilappar. Företag Om FAQ Support Juridisk tillgänglighet. Följ Facebook Twitter. Sekretesspolicy CA Sekretesspolicy Webbplatskarta Annonsera Cookie-inställningar.





mångfaldsuppsatsämnen



Jag hade lärare och kuratorer som hade en bristande tro på mig själv under hela gymnasiet att jag personligen kände att college var något jag aldrig skulle kunna... I USA tycks det idag finnas denna förväntan att man måste gå på college, annars anses de misslyckade och ses ner på. Det finns många anledningar till att jag tror att college inte är för alla. Varje person är unik, skolan kanske inte finns där, och enligt mig är det inget fel med att en person går direkt ut i arbetslivet efter gymnasiet. Förutfattade meningar om college Som senior i gymnasiet innan du går till college är det viktigt att skilja på sanningen mellan myter om collegeupplevelsen.


När man blir äldre blir de allt mer exalterade över att gå vidare och gå på college. Men filmerna och berättelserna sätter det inte i det sanna perspektivet. Det är svårt att förstå på gymnasiet att praktiskt taget varje handling och beslut man gör under dessa fyra år kan antingen göra eller bryta sin anpassning till college. Hem Flashcards Skapa Flashcards Uppsatser Uppsatsämnen Skrivverktyg. Uppsatser Uppsatser FlashCards. Bläddra i uppsatser. Logga in. Flashcard Dashboard Essay Dashboard Essay Inställningar Logga ut. Hemsida Varför jag är i College Essay. Varför jag är i College Essay Words 4 Pages Open Document.


Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Visa mer. Relaterade dokument Övertygande uppsats om Community College När jag gick på gymnasiet visste jag alltid vad som skulle hända, och det var att gå på college eller ett universitet. Läs mer. Ord: - Sidor: 3. För- och nackdelar med att gå på högskoleuppsats Under hela gymnasietiden blir du pressad av dina vägledare och föräldrar att gå på college eftersom det är rätt väg att ta i livet. Ord: - Sidor: 4. Ett ledigt år innan college De borde luta sig mer mot att inte ta ledigt det året, främst på grund av alla nackdelar. Personligt uttalande: Vad jag vill göra efter college Jag har alltid velat gå på college och få en bra examen. Ord: - Sidor: 6.


Reflekterande uppsats: Varför går människor på college? Ord: - Sidor: 7. Vikten av att gå på college är inte för alla Uppsats I USA tycks det idag finnas den här förväntningen att man måste gå på college, annars anses de misslyckade och ses ner på. Ord: - Sidor: 5. College Essay: Preconcived Ideas Of College Förutfattade meningar om college Som senior i gymnasiet innan du går till college är det viktigt att skilja på sanningen mellan myter om college-upplevelsen. Ord: - Sidor: 8. För att göra det effektivt är nyckeln att använda ett mycket specifikt språk. Precis som i rekommendationsbrev eller följebrev för jobbansökningar är ett specifikt språk trovärdigt. Allmänhet är motsatsen.


Jämför dessa två meningar:. Gör första halvan av uppsatsen om dig och dina passioner. Du kan förmedla en ny upplevelse eller en typisk del av ditt liv. Nu, övergång till den andra halvan av uppsatsen: varför du och dina passioner kommer att blomma ut på Wonderful College. Återigen, börja med en anekdot eller berättelse som visar din passion för ämnet, och gå sedan in på allt detta college erbjuder dig i det stora e. Tänk om du är osäker på ditt huvudämne? Du kan fortfarande använda den här formeln, berätta en historia om en eller flera passioner och ge tillräckligt med utrymme under andra halvan för att diskutera klasser, läroplan och professorer i mer än en institution. Överväg att hålla dina intressen vid två, annars kan din uppsats bli för rörig.


Om du har tre eller fler intressen och kan knyta ihop dem på ett smart sätt, gör det. Du får nu idén: börja med dina passioner och gå sedan över till hur dessa passioner kommer att blomma ut på college. Även om du ännu inte har bestämt dig för ett huvudämne, kommer högskolor att uppskatta att veta att du har olika och angelägna intressen - och att du har gjort dina läxor om deras skola. Låter dumt, men högskolor får uppsatser som namnger fel skola varje enskild antagningscykel. Systemet med två sektioner – som visar dina passioner, följt av hur dessa passioner kommer att blomma ut på college – är beprövat och sant. Men det finns andra tillvägagångssätt. En annan student gick in på universitetets motto och gjorde det till fokus i sin uppsats, eftersom det var nära i linje med hans egen moraliska kod.


Sammanfattning: Om du har din egen personliga stil och tillvägagångssätt, använd den – så länge din uppsats 1 visar din passion för att lära och visar högskolan vem du är, vanligtvis genom anekdoter, och 2 visar ditt intresse för denna högskola med hjälp av detaljer, inte allmänningar. Du kommer inte att tro skillnaden i dina stressnivåer – och din kontroll över processen – om du börjar tidigt och jobbar lite varje dag under sommaren. När klasserna börjar kommer du att vara redo att skicka in dessa ansökningar och fortsätta med ditt redan mycket fulla liv. Francesca Huemer Kelly, maken till en pensionerad utrikestjänsteman och före detta ambassadör, har arbetat som frilansskribent och redaktör och coachar för närvarande gymnasieelever i deras uppsatser för högskoleansökningar.


Hon är en av grundarna av Tales from a Small Planet och en tidigare redaktör för FSJ AFSA News. Och du kanske bara upptäcker, som andra har före dig, att det kommer att vara en skänk från gud när ansökningsprocessen för college verkar överväldigande. Följande två exempeluppsatser följer denna formel i underord. Våra familjemedlemmar satt och svettades i studiopubliken. Vi vann mästerskapet. En dag hoppas jag kunna använda dessa färdigheter och passioner som rättssalsadvokat eller internationell förhandlare. Jag är övertygad om att det inte finns något bättre ställe för mig att utöka mina kunskaper om politik och juridik, utveckla mina retoriska färdigheter och bygga djupa vänskapsband samtidigt som jag arbetar sida vid sida med studiekamrater. Jag gjorde allt jag skulle göra.


Jag planterade långa, seniga akvarieväxter. Jag kontrollerade tvångsmässigt temperaturen och pH i vattnet. Jag skapade små refuger genom att stapla stenar i hörnet av tanken så att det bildades springor. Men i tre år blev jag besviken.

No comments:

Post a Comment